WETHOUDER: “REGELGEVING KAN CREATIEVER WORDEN INGEZET”

Donderdag 6 februari bezocht Wethouder Bert van Alphen Stichting BAKboord Den Haag. Na de Meet and Match van november vorig jaar wilde hij zich wederom op de hoogte stellen van de laatste ontwikkelingen bij BAKboord.

Regelgeving
Na de uitwisseling van de succesvolle uitstroomcijfers kwam het gesprek al snel op de knelpunten in de financiering van de BAKboordtrajecten. De wethouder onderkende het probleem van regelgeving waaraan organisaties die (onder meer) ex-gedetineerden helpen, zich moeten houden. Veel van die regels komen van de overheid.
Ook organisaties die zich volop op de dagbesteding voor mensen met afstand tot de arbeidsmarkt (waaronder ex-gedetineerden) hebben gericht, hebben moeite om die regelgeving toe te passen op samenwerking met Stichting BAKboord Den Haag, die zich exclusief richt op het begeleiden naar betaald werk.

Afstemming
Van Alphen vertelde dat de gemeente Den Haag begin april alle samenwerkings- en ketenpartners bij elkaar probeert te brengen om een betere afstemming te krijgen aangaande aanpak, samenwerking en verwijzing binnen het nazorgnetwerk. “Met elkaar moeten we de regelgeving creatiever inzetten met het oog op onze doelgroepen.”

Tips
Na nog een paar tips te hebben gegeven, verliet de wethouder het BAKboordpand met een dopper gevuld met fris water, tevreden terugkijkend op een goed en informatief gesprek.
WBU.

LAAT EEN BERICHT ACHTER