DEELNEMERS

EEN BETAALDE BAAN NA DETENTIE?

Je zit vast en komt straks vrij. Je wilt je leven weer op de rails krijgen en daar hoort ook een betaalde baan bij, maar met een detentieverleden is het vaak lastig solliciteren.

Daartegenover staat dat betaald werk hebben goed is voor je zelfvertrouwen en zelfrespect. En, niet te vergeten, je telt weer volledig mee in de samenleving en geniet dus ook het respect van andere mensen.

Er zijn diverse instanties die je kunnen helpen om je leven weer op te pakken op veel verschillende gebieden. BAKboord wil jou in aanvulling op en samen met deze instanties naar werk toe begeleiden.

• BAKboord wil en kan je helpen om betaald werk te vinden.
  • BAKboord heeft een netwerk van werkgevers, organisaties en instanties, dat mensen helpt opnieuw aan het werk te komen.
  • BAKboord kan je helpen bij het vinden van een opleiding.
  • BAKboord heeft coaches die jou begeleiden op weg naar en op de werkvloer.

WERKWIJZE

Tijdens de laatste fase of na afloop van je detentie legt BAKboord contact met jou, omdat je in aanmerking wilt komen voor begeleiding door BAKboord.
Er vindt een intakegesprek plaats en samen maken we een plan voor het zoeken naar werk. Nadat we de mogelijkheden op een rijtje hebben gezet zoeken we samen naar een passende werkomgeving. We helpen bij het bijstellen van je CV, zoeken samen naar vacatures, bereiden je voor op sollicitatiegesprekken en gaan samen met jou in gesprek met werkgevers uit ons netwerk.
BAKboord stuurt aan op werk met een arbeidscontract van minimaal drie maanden, maar de mogelijkheden hiervoor zijn afhankelijk van hoe de arbeidsmarkt er op dat moment voor staat. In de verschillende fases en gedurende het eerste half jaar van het werkverband (desgewenst langer) zal de coach regelmatig steun en vraagbaak zijn. Ook wordt waar mogelijk binnen het bedrijf begeleiding verzorgd. Naast onze inzet is ook jouw inzet van groot belang. BAKboord is er om je te helpen, maar de verantwoordelijkheid ligt altijd bij jouzelf.

VOORWAARDEN

(Ex)-gedetineerden die al vrij zijn of binnen drie maanden vrijkomen, gemotiveerd zijn om te werken, in de regio Haaglanden gaan wonen en weten in welke gemeente ze gaan wonen, komen in aanmerking voor aanmelding bij BAKboord.

Je dient niet verslaafd te zijn en geen zware psychiatrische begeleiding nodig te hebben, legaal in Nederland te verblijven en bereid te zijn je door BAKboord te laten begeleiden in alles op het gebied van arbeid.

DIT ZIJN DE DEELNEMERS VAN STICHTING BAKBOORD

IN TRAJECT GEGAAN
SUCCESVOL UITGESTROOMD
(TIJDELIJK) GESTOPT
ANDERSZINS GEHOLPEN

AANMELDEN

Voor jezelf

Voor iemand anders

Wat zijn jouw contactgegevens?

VRIENDFAMILIELIDANDERS

Privacyverklaring deelnemers BAKboord-traject